Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 270 055 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Problemy z dodawaniem załączników do wysyłanego listu

piątek, 23 września 2011 8:23

Do naszego Działu Obsługi Klienta napłynęło ostatnio wiele zgłoszeń dotyczacych problemów z dodawaniem załączników.

Jedną z rozpoznanych przez nas przyczyn powyższych problemów są dodatki dla najnowszej wersji przeglądarki Firefox.

W przypadku, gdy problem występuje wyłacznie na przeglądarce Firefox i dotyczy dodawania pojedynczych załączników, można w dość prosty sposób rozpoznać czy problem jest spowodowany wadliwie działającym dodatkiem.

Firefox jest wyposażony w tryb awaryjny, w którym istnieje możliwość selektywnego wyłączania komponentów. Tryb ten jest pomocny przy diagnozowaniu problemów.

W celu zdiagnozowania opisywanego problemu, dotyczącego dodatków należy:

1. Z menu "Pomoc" wybrać pozycję "Uruchom ponownie z wyłączonymi dodatkami..."

  

2. Potwierdzić swoje zamiary:

3. Wybrać komponenty przeznaczone do wyłączenia - w naszym przypadku dodatki. Następnie kontynuujemy pracę w trybie awaryjnym (bez trwałego zapisywania zmian - po kolejnym restarcie przeglądarka wróci do poprzedniego stanu)

4. Po restarcie można sprawdzić czy dodatki zostały wyłączone wpisując do paska adresowego "about:addons"

5.Przy wyłączonych dodatkach (jak na obrazku) sprawdzamy działanie przeglądarki. W opisywanym przypadku problemem jest dodawanie załączników wobec tego próbujemy dodać jeden załącznik.

 

Jeśli poczta działa poprawnie z wyłączonymi dodatkami można wytypować, który z dodatków stwarza problemy, wyłączając poszczególne dodatki.

W pierwszej kolejności opuszczamy tryb awaryjny (wyłączamy przeglądarkę i wszystkie okienka wyskakujące na przykład dotyczące ściąganych plików).

Po ponownym włączeniu wpisujemy ponownie w pasek adresowy "about:addons" i wyłączamy dodatki po jednym, sprawdzając czy przeglądarka działa prawidłowo.

 

W chwili obecnej istnieje dużo dodatków Firefoxa, wciąż przybywają nowe. W przypadku wytypowania problematycznego dodatku bylibyśmy wdzięczni za podzielenie się informacją.

 

Pozdrawiam

Jakub, Zespół Rozwoju Poczty

 


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (16) | dodaj komentarz

Szukanie historii korespondencji

czwartek, 22 września 2011 14:51

W treści listu, obok pola z adresem nadawcy, dostępna jest funkcja historia korespondencji w domenie. Funkcja pozwala wyszukać listy od wybranych osób lub grupy osób. Szczególnie przydatny jest drugi wariant, czyli gdy prowadzimy korespondencję z kilkoma osobami z jednej instytucji, firmy albo np. gdy otrzymujemy listy z Allegro. Funkcja działa w ten sposób, że wyszukiwane są wszystkie listy, których adres nadawcy (lub odbiorcy) kończy się w ten sam sposób, np: @jakas-domena.pl.

Żeby skorzystać z funkcji, wejdź do listu, rozwiń listę Użyj adresu... i wybierz historia korespondencji w domenie. Na obrazkach poniżej pokazano przykładowe użycie funkcji.

 

Przykład 1: Kliknięcie opcji historia korespondencji w domenie obok adresu @facebook.com

 

 

Przykład 2: Efekt działania funkcji - wyświetlenie listy wiadomości od (lub do) adresu @facebook.com

 

 

Pozdrawiam,

Adam, Zespół Rozwoju Poczty

(K)


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (7) | dodaj komentarz

Konfiguracja lewej kolumny, cz. 2

środa, 21 września 2011 14:33

Witam ponownie wszystkich czytelników!

W poprzednim poradniku dowiedziałeś się, jak fantastycznie możesz wybrać które panele lewej kolumny chcesz mieć w Twoim interfejsie. Dzisiaj nauczysz się czegoś nowego. Nauczysz się, jak zamieniać panele miejscami. Być może nie zdajesz sobie z tego jeszcze sprawy, ale okaże się to równie proste, jak w poprzednim wypadku!

Spójrz na obrazek, znajdujący się poniżej:



Czy dostrzegasz już, jak zaznaczyłem na czerwono nagłówek jednego z paneli? Nie wiem, czy o tym wiesz, bo nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, ale w ten nagłówek można klikać! Kliknij więc w niego. Czujesz już, jak powoli zbliżamy się do naszego celu? Spójrz, po kliknięciu otworzyło się menu kontektstowe, podobne do tego, które widzisz na rysunku, na którym jest otoczone zieloną obwódką! Teraz kliknij na "Przesuń w górę". Czy dostrzegłeś co się właśnie stało? Tak, panel który wybrałeś zamienił się miejscami z panelem ponad nim, dzięki czemu jest teraz wyżej! Za pomocą guzików "Przesuń w górę" i "Przesuń w dół" możesz ustawić panele lewej kolumny w sposób, który będzie Tobie najlepiej służył. Czyż to nie cudowne?


Wyobraź sobie siebie prezentującego swój nowy, spersonalizowany interfejs np. na imprezie. Koledzy nie będą mogli uwierzyć własnym oczom - panele lewej kolumny będą w zupełnie innych miejscach niż normalnie! Czy widzisz oczyma twojej wyobraźni ich miny? Z pewnością mają ciebie teraz za hakera albo za komputerowego speca! I wyobraź sobie jeszcze, jak będą tobie wdzięczni jeśli zechcesz ich tego nauczyć! I pamiętaj, żeby wypróbować też inne opcje z menu! Miłej zabawy!

Pozdrawiam,
Rafał, Zespół Rozwoju Poczty


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Konfiguracja lewej kolumny, cz. 1

środa, 21 września 2011 13:35

Lewa kolumna jest bardzo ważną częścią interfejsu Poczty WP. Jednocześnie nie wiem, czy wiesz o tym, ale możesz dostosować lewą kolumnę dokładnie tak, jak masz na to ochotę. Być może najwygodniejszym sposobem konfigurowania lewej kolumny jest użycie panela włączania i wyłączania. Panel ten jest po uruchomieniu poczty
ukryty, włącz go klikając w przycisk:



kliknąłeś i Twoim oczom ukazał się panel kontrolny, za pomocą którego możesz dokonać naprawdę fajnych rzeczy:



widzisz, jak na niebiesko zaznaczyłem dla Ciebie checkboxy? Możesz użyć ich aby wyłączyc elementy interfejsu których nie używasz. Uporządkuj interfejs swojej Poczty WP już dziś! Sam wiesz, jak dla Ciebie będzie najwygodniej. Jeśli używasz kalendarzyka, zostaw go na liście. Jeśli panel "zalety poczty WP" uważasz za zbędny, wyłącz go, i nie będzie już więcej zabierał miejsca w twojej poczcie! Napewno wiesz już o co chodzi. Gdy już skonczysz dostosowywać lewą kolumnę do swoich potrzeb, pamiętaj o tym, aby zapisać efekty swojej pracy. Zaznaczyłem dla Ciebie na czerwono guzik "zapisz". Widzisz już jakie to proste? Miłej zabawy!

W następnym poradniczku opiszę w jaki sposób ustawić boksy w kolejności najwygodniejszej dla Ciebie. Czy czujesz już o ile wzrośnie Twój komfort korzystania z interfejsu Poczty? Do zobaczenia!

Pozdrawiam,
Rafał, Zespół Rozwoju Poczty


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (2) | dodaj komentarz

Częste problemy

wtorek, 13 września 2011 8:57

Dostaliśmy sygnał od naszego Działu Obsługi Klienta, że niektóre problemy z pocztą WP pojawiają się szczególnie często. Dlatego postanowiliśmy przedstawić ich szczegółowe rozwiązanie na naszym blogu:

 

 

1. "Nie pamiętam hasła" 

Odzyskiwanie dostępu do konta WP w przypadku zapomnienia hasła jest wyjątkowo proste!

Na stronie logowania:

 

 

 

Kliknąć w link "Nie mogę się zalogować", aby przejśc do formularza odzyskiwania hasła:

 

 

Hasło można odzyskać na 3 sposoby. Najszybszym z nich jest odzyskania hasła poprzez SMS (1). Należy jednak wcześniej mieć swój profil uzupełniony o numer telefonu komórkowego. Jeśli jednak nie wpisaliśmy numeru telefonu w swoich danych, możemy skorzystać z alternatywnego adresu e-mail (2). Trzecim i ostatecznym sposobem jest skorzystanie z podpowiedzi do hasła (3). Po uzupełnieniu swojego adresu:

 

 

 

przechodzimy do formularza:

 

 

 który trzeba uzupełnić, wpisując kilka prostych danych ze swojego profilu, oraz odpowiedź na pytanie pomocnicze.

W każdym z tych trzech przypadków, otrzymamy nowe - tymczasowe hasło, które należy jak najszybciej zmienić. Informatyczne powiedzenie mówi, że hasło jest jak bielizna - należy je często zmieniać i nie udostępniać innym ;)

Aby tworzyć skomplikowane hasła, które są proste do zapamiętania można skorzystać z naszej Fabryki Haseł, o której niedawno pisaliśmy na bloogu: http://poczta.bloog.pl/id,330003382,title,Fabryka-Hasel,index.html

 

 

2. "Nie mam wiadomości w 'Wysłane'" 

Najczęstrzym powodem niezapisywania wiadomości jest po prostu brak ustawienia tej opcji. Najszybszym sposobem na włączenie tej funkcji, jest przejście do menu opcji w oknie nowej wiadomości:

 

 

 a następnie zaznaczenie pole wyboru "Skopiuj do folderu "Wysłane" jak na poniższym przykładzie:

 

 

 a następnie kliknięcie "ok" w przypadku gdy chcemy zapisać tylko aktualnie wysyłaną wiadomość, lub "zapisz na stałe" jeśli chcemy zapisać również kolejne wysyłane wiadomości.

Innym sposobem włączenie zapisywana wiadomości jest ustawienie tej funkcji bezpośrednio na stronach opcji. W głownym oknie poczty wybieramy z menu opcję jak na obrazku:

 


 

A następnie zaznaczamy pole wyboru opcji zapisywania wiadomości:

 

 

 

 

Jeśli jednak powyższe rozwiązania nie dały oczekiwanych rezultatów, lub mielibyście inne problemy, skontaktujcie się z nami poprzez formularz kontaktowy: http://poczta.wp.pl/info-pomoc-awaria.html

 

Pozdrawiam

Karol, Zespół Rozwoju Poczty

 


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (7) | dodaj komentarz

Licznik odwiedzin:  7 722 324  

Kalendarz

« wrzesień »
pn wt śr cz pt sb nd
   01020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Regulamin bloog.pl

Regulamin serwisu

Wyszukaj

Wpisz szukaną frazę i kliknij Szukaj:

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Lubię to