Bloog Wirtualna Polska
Są 1 270 053 bloogi | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Dlaczego wiadomość jest pusta / nie wyświetla się prawidłowo

piątek, 26 października 2012 7:28

Nasz dział pomocy otrzymuje zgłoszenia dotyczące nieprawidłowego wyświetlania się wiadomości e-mail. W treści zgłoszeń użytkownicy skarżą się: "dlaczego treść wiadomości jest pusta", "czemu zamiast treści widzę jakieś krzaki".

W większości przypadków okazuje się, że problematyczna wiadomość jest tak niefortunnie złożona, że każdy program pocztowy wyświetli ją w podobny, nie satysfakcjonujący użytkownika sposób.

Programy pocztowe, w tym interfejs www poczty WP trzymają się międzynarodowych ustaleń dotyczących struktury wiadomości e-mail. Wewnątrz wiadomości zawarte są wskazówki dotyczące sposobu odczytania e-maila. Jeśli te wskazówki są błędne - wiadomośc wyświetli się nieprawidłowo.

Każdy użytkownik, targany wątpliwościami czy wiadomość wyświetliła się prawidłowo, może to samodzielnie zweryfikować. W oknie czytania wiadomości znajdziemy guziczek "zapisz jako", pozwalający na zapisanie bieżacej wiadomości na dysk.

Powyższa wiadomość udostępniana jest w formie surowej - takiej w jakiej przyszła, nie poddana jakiejkolwiek interpretacji dla tego czy innego programu pocztowego.

Wobec tego, zapisaną na dysku wiadomość możemy otworzyć jakimkolwiek klientem pocztowym takim jak: Outlook, Thunderbird czy The Bat.

Ale dość teorii. Oto jak tego dokonać  praktycznie:

- klikamy "zapisz jako"

- wybieramy "zapisz mail"

- i ostatecznie potwierdzamy naszemu systemowi, że pragniemy zapisać plik na dysku:

 

W ten sposób zapisany plik o nazwie "wiadomosc.eml" możemy otworzyć dowolnym klientem pocztowym.

 

Pozdrawiam

Jakub, Zespół Rozwoju Poczty


Podziel się
oceń
12
18

komentarze (13) | dodaj komentarz

Jak sprawdzić czy system pocztowy WP może obsługiwać ruch pocztowy w ramach określonej domeny

środa, 14 lipca 2010 8:51
Aby system pocztowy WP obsługiwał ruch pocztowy w ramach określonej domeny konieczna jest poprawna konfiguracja wpisu MX.
Rekord MX deleguje wymianę poczty na zawarty w nim adres. 
Poprawny wpis MX dla Poczty WP to mx.wp.pl 
Więcej o rejestrze DNS oraz o typach rekordów (w tym o rekordzie MX) mozna przeczytać tutaj.

Na większości systemów operacyjnych dostępny jest program nslookup pozwalający na sprawdzenie rekordu MX.
Program wywołuje się z konsoli:
nslookup -type=MX nazwa_domeny
Poniższy zrzut ekranu przedstawia sposób sprawdzenia domeny mp3.pl:

Odpowiedź "mail exchanger = mx.wp.pl" świadczy o prawidłowym wpisie w rekordzie MX. 

Pozdrawiam
Jakub, Zespół Rozwoju Poczty

Podziel się
oceń
12
7

komentarze (6) | dodaj komentarz

Wysłany list się nie zapisał. Jak to zmienić ?

środa, 16 grudnia 2009 21:37
W domyślnej konfiguracji skrzynki pocztowej nie ma włączonego zapisywania wysłanych listów.
Aby wysyłane listy były zawsze zapisywane w foderze Wysłane należy zmienić swoją konfigurację konta.
Można to zrobić w zakładce Opcje w menu Główne ustawienia poprzez zaznaczenia pola wyboru "Zapisuj wysyłane listy w folderze Wysłane".
Drugi sposób ustawienia tej opcji to wciśnięcie przycisku Opcje_wysylania w oknie do pisania listu.
Po wciśnięciu pojawi się menu menuz opcjami i tam również należy zaznaczyć odpowiedni wybór.
W tym menu mamy jeszcze wybór czy zmiany należy zastosować tylko do bieżącej wiadomości (przycisk Zastosuj ) czy zapisać je na stałe (przycisk Zapisz na stałe).

Pozdrawiam

Zbyszek, Zespół Rozwoju Poczty


Podziel się
oceń
35
10

komentarze (23) | dodaj komentarz

Czy można zmienić czas trzymania wiadomości w folderach Spam i Kosz?

wtorek, 30 czerwca 2009 19:32
Z definicji w folderach "Spam" i "Kosz" wiadomości są trzymane tylko przez pewien czas. Wiadomości spamowe są usuwane po 30 dniach, wiadomości z kosza są usuwane po jednym dniu. Są to wartości systemu pocztowego i użytkownik nie ma na nie wpływu. Nie można też już później odzyskać wiadomości z tych folderów usuniętych przez system.

Jeśli więc dostajemy wiadomości, które są wg nas do usunięcia, a później możemy chcieć do nich wrócić, to pozostaje utworzyć specjalny folder, do którego możemy usuwać zbędne wiadomości i sami ręcznie czyścić ten folder po iluś dniach.

Pozdrawiam,
Krzysiek, Zespół Rozwoju Poczty

Podziel się
oceń
12
31

komentarze (129) | dodaj komentarz

Nie dochodzą do mnie wiadomości, nadawca dostaje zwrot

piątek, 03 kwietnia 2009 16:41
Zdarzają się sytuacje, kiedy od kogoś dowiadujemy się, że wysłał do nas wiadomość, a do nas nic nie przyszło. Przyczyn może być tysiące, łącznie z tą, że nadawca niechcący pomylił nasz adres e-mail i wiadomość została wysłana na inne konto. Jeśli adres jest poprawny, to serwer pocztowy z jakiś powodów może wiadomość odrzucić. W takim wypadku serwer wysyła wiadomość zwrotną w której pisze, że nie dostarczył wiadomości i dlaczego nie dostarczył.

Czasami nadawca informuje nas, że dostał właśnie taką wiadomość zwrotną. Jednak administratorom pczty nie wystarczy informacja, że była taka wiadomość zwrotna. Muszą poznać jej treść. Nawet gdy nasze konto działa zupełnie poprawnie, nadal mogą być sytuacje, gdy serwer nie może dostarczyć wiadomości na nasze konto. Powód jest właśnie zapisany w tej wiadomości zwrotnej. Wiadomość ta może być ona niezrozumiała dla nadawcy, ale może ją przekazać do odbiorcy lub zgłosić w formularzu na stronie http://pomoc.wp.pl/formularz.html.

Gorzej
, gdy nadawca mówi nam, że nie dostał takiej wiadomości. Problem w tym, że mógł jej nie zauważyć, lub wpadła ona do folderu spam, lub ją po prostu skasował, bo myślał, że to spam albo wirus. Powinien w takim razie zwrócić uwagę, czy nie dostał wiadomości o temacie: "problem z dostarczeniem Twojej wiadomosci / failure notice". Nadawcą takiej wiadomości jest MAILER-DAEMON@wp.pl. Treść zwrotu jest w języku polskim i angielskim. Więc wystarczy przejrzeć wersję polską i jest szansa, że problem się wyjaśni, czy dokładniej może wskazać na inny problem, który wymaga rozwiązania i skorzystania z http://pomoc.wp.pl/formularz.html. Nadawca może też sprawdzić w folderze Wysłanych, czy adres odbiorcy jest poprawny i potwierdzić go u odbiorcy.

Reasumując, praktycznie jedyna możliwość pomocy w przypadku nie dostarczania wiadomości, to przekazanie treści zwrotu od serwera pocztowego do Działu Pomocy WP.

Pozdrawiam,
Krzysiek, Zespół Rozwoju Poczty

Podziel się
oceń
12
19

komentarze (288) | dodaj komentarz

Licznik odwiedzin:  7 722 331  

Kalendarz

« październik »
pn wt śr cz pt sb nd
      01
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Regulamin bloog.pl

Regulamin serwisu

Wyszukaj

Wpisz szukaną frazę i kliknij Szukaj:

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Lubię to